تولیت آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین(ع) تصریح کرد: در گزینش معلمان باید بسیار دقت شود تا بهترین افراد و نخبگان جامعه جذب آموزش و پرورش شوند.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰ 24 May 2023

تابناک فارس به نقل از شیرازه: محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز چهارشنبه سوم خرداد ماه در گردهمایی بزرگ طلایه‌داران مهر که با حضور مدیران کل و رؤسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن قدردانی از همه مسئولانی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در آموزش و پرورش خدمت کرده‌اند، گفت: هیچ توان و ظرفیتی بالاتر از ظرفیت پیشکسوتان آموزش و پرورش نیست که بتوان در مسیر بهبود تعلیم و تربیت از آن بهره برد.

وی رمز موفقیت آموزش و پرورش را همدلی و همراهی پیشکسوتان تعلیم و تربیت در این میسر دانست و گفت: ظرفیت‌های کم نظیری در بین مدیران و روسای ادوار مختلف آموزش و پرورش وجود دارد که می‌تواند چراغی فرا روی ما در مسیر توسعه و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت باشد.

عسکری با اشاره به اینکه هر کجا که نگاه می‌کنیم آثار و خدمات ارزنده‌ای را شاهد هستیم که دستاورد تلاش‌ها و زحمات مدیران دوره‌های مختلف آموزش و پرورش است، گفت: درخواست می‌کنیم که پیشکسوتان تعلیم وترییت، ارتباط خود را آموزش و پرورش قطع نکنند و تجارب ارزنده خود را در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار دهند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به همه طیف‌ها و نگاه‌های سیاسی تعلق دارد، اظهار کرد: بنابراین همه باید کمک کنند تا بتوانیم دانش‌آموزانی در تراز انقلاب و نظام اسلامی تربیت کنیم.

در گزینش معلمان باید بسیار دقت شود تا بهترین افراد و نخبگان جامعه جذب آموزش و پرورش شوند

حجت‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری رئیس جامعه روحانیت مبارز فارس نیز در این گردهمایی با بیان اینکه آموزش و پرورش همواره فراز و نشیب‌های را طی کرده است، گفت: اگر در مواردی شاهد ناهنجاری بین دانش‌آموزان هستیم دلیلش بی توجهی به معلمان است.

وی با تاکید بر این نکته که معلم باید از ابتدا با برنامه تربیت شود و در تربیت آن از تجارب پیشکسوتان نیز استفاده کرد: افزود: این کار تنها راه نجات آموزش و پرورش است.

 

طاهری با بیان اینکه همین معلمان بودند که انقلاب را به پیروزی رساندند و شهدای بزرگی را تربیت کردند، گفت: پس از انقلاب اسلامی در برهه‌ای درهای ورود به آموزش و پرورش به گونه‌ای گشوده شد که افراد مختلفی وارد عرصه تعلیم و تربیت شدند، افرادی که شاید بعضی از آنها برای تربیت دانش‌آموزان کار خاصی انجام ندادند.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین(ع) تصریح کرد: در گزینش معلمان باید بسیار دقت شود تا بهترین افراد و نخبگان جامعه جذب آموزش و پرورش شوند.

طاهری در پایان توجه به نیازهای مادی و معنوی معلمان را امری اجتناب ناپذیر دانست و گفت: اگر مشکل معیشت معلمان رفع نشود تمرکز کافی را برای تربیت دانش آموزان نخواهند داشت

لازم به ذکر است که گردهمایی، "طلایه‌داران مهر" با حضور بیش از ۶۵۰ تن از مدیران کل، معاونان و روسای آموزش و پرورش سراسر استان از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در شیراز برگزار شد..

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار